16 Forum - 2009

SPRAWOZDANIE

 

16. Polsko-Niemiecko-Czeskie Forum Kooperacji Przedsiębiorstw

19.11.2009 r. Jelenia Góra – HOTEL MERCURE „Jelenia Góra”

 

Partnerami 16. Forum było 6 polskich, 11 niemieckich i 5 czeskich instytucji okołobiznesowych.

Patronat Honorowy:

- Marek Łapiński, Marszałek Województwa Dolnośląskiego

- Marek Obrębalski, Prezydent Miasta Jeleniej Góry

- Ambasada Rzeczpospolitej Polskiej w Republice Czeskiej (Wojciech Pobóg-Pągowski, Radca Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji)

- Ambasada Republiki Czeskiej w Warszawie (Rudolf Opatřil, Radca Wydziału Handlowego)

- Konsulat Generalny Republiki Federalnej Niemiec we Wrocławiu (Bernhard Brasack, Konsul Generalny)

Partnerzy z Polski:

1. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 

2. Politechnika Wrocławska WCTT Enterprise Europe Network - prowadzili stoisko informacyjne

3. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego - prowadzili stoisko informacyjne

4. Izba Przemysłowo- Handlowa Ziemi Kłodzkiej

5. Sudecka Izba Przemysłowo- Handlowa w Świdnicy

6. Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa - prowadzili stoisko informacyjne

Partnerzy z Niemiec:

1. AGIL GmbH Leipzig - prowadzili stoisko informacyjne

2. Berlin Partner GmbH Berlín

3. ZukunftsAgentur Brandenburg GmbH Frankfurt (Oder)

4. Wirtschaftsförderung Sachsen GmbH - prowadzili stoisko informacyjne

5. ETB-Eurotransfer- und Beratungsring Neisse e.V. Görlitz - prowadzili stoisko informacyjne

6. Handwerkskammer zu Leipzig

7. Handwerkskammer Dresden

8. Industrie- und Handelskammer zu Leipzig

9. Industrie- und Handelskammer Dresden - prowadzili stoisko informacyjne

10. Euro Trade & Congress Center Görlitz - prowadzili stoisko informacyjne

11. Technologie- und Grunderzentrum Bautzen GmbH

Partnerzy z Czech:

1. Technologické centrum Akademie Věd České Republiky - prowadzili stoisko informacyjne

2. ARR - Agentura regionálního rozvoje, spol. s r.o. Liberec - prowadzili stoisko informacyjne

3. Regionální rozvojová agentura Ústeckého kraje a.s.

4. Okresní Hospodářská Komora v Jablonci nad Nisou

5. Inovační a technologické centrum VUTS Liberec

 

W części seminaryjnej poprowadziły swoje prezentacje następujące instytucje:

1. Wirtschaftsförderung Sachsen GmbH (Dr. Gerhard Kirkamm, poprowadził prezentację na temat: Inicjatywa „ Trzy Państwa – jeden Region” w zamian pomogli w akwizycji firm niemieckich);

2. ETB – Eurotransfer- und Beratungsring Neisse e.V. /EEN Sachsem (Wilfried Zwiebler poprowadził prezentację na temat: „Trójstronna Nagroda Innowacji INNOVATION 2009“ w zamian pomogli w akwizycji firm niemieckich)

3. „Przedstawienie możliwości pozyskania środków unijnych dla firm w regionie” – Jerzy Lenard, Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego SA

4. Politechnika Wrocławska Wrocławskie Centrum Transferu Technologii WCTT / EEN West Poland - Grzegorz Banakiewicz,Eva Kudrnova,Technologickié Cenntrum  Akademie Véd Ceské Republiky; AGIL GmbH Leipzig, Dr. Roland Billingpoprowadzili wspólną prezentację, pt.: „Współpraca Polsko - Niemiecko - Czeska w ramach sieci Enterprise Europe Network jako podstawa partnerstwa w Euroregionie Nysa”, w zamian pomogli w akwizycji firm polskich, czeskich i niemieckich)

5. Euro Trade & Congress Center (pani Viola Krynski poprowadziła prezentację na temat: „Przykłady dobrego wykorzystania dotacji unijnych”- w zamian pomogli w akwizycji firm niemieckich)          

Wszyscy partnerzy zamieścili informacje o imprezie na swoich witrynach internetowych w zamian za umieszczenie logo i namiarów tele-adresowych na wszystkich materiałach promocyjnych o Forum. Informacje zostały zamieszczone wraz z formularzami zgłoszeniowymi do ściągnięcia w internecie na następujących stronach internetowych (naszej i partnerów): www.karr.pl, www.wctt.pl, www.etb-neisse.de, www.polen-kontakt.info, www.dresden.ihk.de , www.hwk-leipzig.de , www.wfs.saxony.de , www.et-cc.de, www.tc.cz, www.arr-nisa.cz , www.ohkjablonec.cz , www.umwd.dolnyslask.pl

W celu rekrutacji uczestników KARR S.A. wysłał pocztą w sumie 2 tys. zaproszeń wraz z formularzami zgłoszeniowymi do firm polskich, czeskich i niemieckich. Adresatami zaproszeń były firmy z bazy WUS Dolny Śląsk, bazy IHK Dresden i do uczestników imprez polsko-czeskich, organizowanych przez KARR. Informacje otrzymali także uczestnicy poprzednich edycji Forum i innych odwiedzanych przez nas imprez kooperacyjnych w Polsce, w Niemczech i w Czechach oraz wystawcy targów branżowych w Lipsku, Berlinie, Brnie i Poznaniu.

Równocześnie informacja o Forum ukazała się w ogłoszeniach prasowych („Gazeta Wyborcza” w dodatku „Wrocław”).

Po wysyłce listowej przystąpiliśmy do akwizycji telefonicznej i e-mailowej. Najpierw prowadziliśmy rozmowy z polskimi uczestnikami, wysyłaliśmy faksy do firm z naszych baz danych, w celu stworzenia listy z ofertami firm polskich, którą zamieściliśmy na naszej stronie internetowej w wersji niemieckiej i czeskiej. Następnie zachęcaliśmy firmy niemieckie i czeskie do udziału, udostępniając im oferty już zgłoszonych firm polskich. Szukaliśmy także odpowiednich partnerów w Polsce dla zgłoszonych firm niemieckich i czeskich.

W wyniku działań marketingowych udział w Giełdzie potwierdziło w sumie 140 firm w tym 59 firm polskich, 26 firm niemieckich i 55 firm czeskich oraz partnerzy oraz zaproszeni goście. Oferty wszystkich zgłoszonych firm zostały przetłumaczone na język czeski i niemiecki oraz zamieszczone w katalogu , który liczy 112 stron.

W imprezie uczestniczyło w sumie 138 firm w tym 59 firm polskich, 24 firmy niemieckie i 55 firm czeskich.

Efektem wszystkich działań marketingowych był udział w Giełdzie 168 osób w tym 27 przedstawicieli firm niemieckich i 10 gości z Niemiec, 52 przedstawicieli firm polskich i 11 gości z Polski i 52 przedstawicieli firm czeskich i 9 gości z Czech oraz VIP i media - 7 osób.

Podczas Giełdy Kooperacyjnej firmy miały możliwość rozmowy z kilkoma wybranymi firmami ( średnio przypadało na firmę 4-6 partnerów do rozmów, w wielu przypadkach maksymalnie 9-ciu ), przedstawienia swojej oferty współpracy i wysłuchania propozycji rozmówców. W sumie zgłoszone firmy zaplanowały 247 spotkań. Spotkania te zostały rozplanowane przez system umawiania spotkań, tj. rozpisane na harmonogramy spotkań. Czas trwania jednego spotkania wynosił 15 min. Docelowym efektem rozmów jest zawieranie umów współpracy, zlecenia usług, produkcji, kupna-sprzedaży wyrobów, otwarcia przedstawicielstwa, itp.